Ricercari

«Forged from the Love of Liberty». Popular Music, Resistance and Identity in Trinidad and Tobago’s Carnival


Abstract


Trinidad and Tobago's popular music has served as a resistance strategy to European colonialism, and as a basis for the birth and the development of Trinbagonian identity. Trinidad carnival is a performative ritual of cultural resistance and awakening, claiming a space and celebrating freedom from any kind of oppression, and carnival music has taken a crucial part in the decolonization process, and in the shaping of the culture and the identity of Trinbagonians. Trinidad and Tobago's carnival music is therefore the best evidence that these two islands were «forged from the love of liberty». 

«Forged from the Love of Liberty». Popular Music, resistenza e identità nel carnevale di Trinidad e Tobago
La musica popolare di Trinidad e Tobago ha rappresentato una strategia di resistenza al colonialismo europeo, e allo stesso tempo è stata la base per la nascita e l'evoluzione di un'identità trinbagoniana. Il carnevale di Trinidad e Tobago è un rituale performativo di risveglio e resistenza culturale, che rivendica uno spazio e celebra la libertà da ogni tipo di oppressione: la musica di esso ha svolto un ruolo decisivo nel processo di decolonizzazione come nella formazione della cultura e dell'identità trinbagoniana. La musica di carnevale di Trinidad e Tobago è dunque la miglior prova del fatto che queste due isole sono state «forgiate dall'amore per la libertà».


Full Text

PDF

Metriche dell'articolo

Caricamento metriche ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refback

  • Non ci sono refbacks, per ora.


Copyright (c)


Licenza Creative Commons
Quest'opera è distribuita con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Unported.

ISSN  2240-7944